dinsdag 18 november 2014

Brilhoesje met een breiring breien

bril; hoesje; brilhoesje; etui; briletui; breien; breiring;
Dit kleurige brilhoesje is helemaal gebreid met de kleinste breiring. Na het breien hoef je alleen nog maar de onderkant van het brilhoesje dicht te naaien. Ook het roze koord is met de breiring gemaakt.

Het brilhoesje wordt met een breiring gebreid met de rechte U-steek. In onderstaand filmpje laat ik zien hoe je dit brilhoesje breit. Daarbij laat ik ook zien hoe je kleuren wisselt met een breiring. In het brilhoesje worden vier openingen gebreid waar later het koord doorheen wordt geregen.

Ik heb dit brilhoesje gemaakt met de kleinste breiring van Zeeman / Action. Deze breiring heeft een diameter van 13 centimeter en heeft 24 pinnen. Ik heb een dubbele draad breigaren gebruikt van een naalddikte 4-5.

In onderstaand filmpje laat ik zien hoe je het brilhoesje breit met een breiring:

Blijf op de hoogte van de laatste breipatronen en steken voor een breiring of een breiraam. Volg deze website op:



Pinterest



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen