donderdag 8 januari 2015

Makkelijke sjaal met franjes op breiring of breiraam breien

Deze makkelijke sjaal met franjes wordt gebreid op 20 pinnen van een breiring of breiraam. De sjaal wordt gebreid in de E-steek. Deze steek is makkelijk en snel om te breien, de sjaal is dan ook snel klaar. De E-steek leent zich erg goed voor een dikker, gemĂȘleerd breigaren. Voor deze sjaal heb ik breigaren Marl van Zeeman gebruikt. Dit breigaren heeft een naalddikte 7-8. Voor de sjaal had ik 2 bollen breigaren nodig.

In het onderstaande filmpje leg ik uit hoe ik de sjaal gebreid heb en de franjes heb gemaakt. In het filmpje gebruik ik de breiring omdat ik wil laten zien dat je op een breiring ook rechte dingen kunt breien. Maar je kunt deze sjaal natuurlijk ook op een breiraam maken.

Als je franjes aan de sjaal wilt maken, heb je iets nodig om het breigaren omheen te wikkelen. In het filmpje gebruik ik daarvoor een leeg DVD-hoesje. Je kunt echter ook een boekje, CD-hoesje of stukje karton gebruiken.

Het is mogelijk dat de zijkanten van de sjaal een beetje gaan opkrullen. Ik heb de sjaal gewassen en daarna recht op het wasrek gelegd en de zijkanten met knijpers vastgezet. De sjaal bleef daarna mooi recht.

In onderstaand Youtube filmpje laat ik zien hoe je deze makkelijke sjaal met fransjes breit op een breiring of breiraam.


Blijf op de hoogte van de laatste breipatronen en steken voor een breiring of een breiraam. Volg deze website op:



Pinterest



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen